mércores, 3 de decembro de 2014

Aprender gramática falando?

Ola a tod@s!

Hoxe quería compartir con vós uns exercicios de gramática que tiña preparados para a clase de onte con Rosa pero que, como o exercicio foi un pouco diferente do que esperabamos, (entre outras cousas) non puiden poñer en práctica. Decidín compartilos no Blog porque me pareceron unha forma de aplicar o enfoque comunicativo á gramática e, polo tanto, unha forma diferente de traballar a gramática (neste caso o Second Conditional) e que igual vos podían servir de inspiración.






O primeiro destes exercicios pódese aplicar, eu creo, a calquera dos condicionais e incluso a moitos más aspectos da gramática, pero este exemplo está pensado para o Second Conditional
A primeira indicación que se lles debería dar aos alumnos é que completen unha serie de frases coas súas propias ideas e coa estrutura do Second Conditional (suponse que xa se fixo a explicación e que o exercicio é para poñer en práctica o explicado). As frases a completar neste exemplo serían as seguintes:

  • If I were the richest person in the world, ...
  • I would be happy…
  • If I were you,...
  • If I met a famous person,...
  • If I could travel anywhere for free, ...
  • If I had a world of my own,...

Unha vez todos teñan as frases completadas coas súas ideas, explicaríaselles a seguinte parte do exercicio, que consistirá en que un deles lea en voz alta unha das frases, pero só a parte que el escribiu, e o resto da clase deberá debater e adiviñar a que frase completan esas palabras, por suposto, en inglés ou na lingua que corresponda. Así os alumnos repasarán a estrutura gramatical, á vez que a destreza de Speaking.


A segunda actividade xa é máis restritiva en canto ás estruturas gramaticais que se poden practicar con ela; pero considero que é unha forma amena e divertida para eles de practicar o Second Conditional ao mesmo tempo que a produción oral.


O exercicio consiste en que, en grupos de catro, debatan sobre que tres obxectos elexirían se estivesen nunha illa deserta (If you were lost in a desert island which three things would you choose?). Indicaráselles que deberán debater usando oralmente a estrutura explicada, e que ao chegar a unha decisión, deberán elixir a un portavoz do grupo para que comunique dita decisión ao resto da clase.

Espero que vos parecesen interesantes os exercicios e que algún día vos sirvan de inspiración.

Ata a próxima!


2 comentarios:

  1. Ola Alicia, parecéronme muy interesantes os exercicios prospostos.

    A primeira actividade creo que é moi orixinal porque os estudantes poden crear as suas propias frases e desenvolver a súa creatividade. Eu lembrome de facer exercicios de "pon os verbos en forma condicional" que eraj moi aburridos e totalmente descontextualizados e logo á hora de empregar na fala ou nun texto estas estruturas ninguén sabía como.

    Tamén parecume una idea moi boa que o resto da clase teña que adiviñar a que frase corresponde o que leron os compañeiros. Isto fará que o resto da clase escoite con atención as propostas dos demáis. Ademáis, como dixo Luz, a profesora do noso grupo, se convertemos esta actividade nunha "competición" (dándolle un premio como un caramelo ou unha pegativa ó primeiro que acerte) crearemos un pouco de competencia sá e de motivación que nunca están de máis.

    Bó traballo! Un saúdo.

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Paréceme unha moi boa forma de mellorar o exercicio e de engadirlle un plus de motivación para os alumnos o de fomentar a competecia sá dándolle un premio ao primeiro en adiviñar o comezo da frase. Gracias polo comentario e pola proposta! Tereina en conta se algún día levo á práctica estes exercicios.

      Eliminar